گیمیفیکیشن فرآیندها با ایجاد روندی برای تکمیل

تکمیل کردن روند نیمه کاره لذت بخش است

گیمیفیکیشن فرآیندها روش ها و مکانیزم‌های گوناگونی دارد. اما تکمیل کردن یک فرآیند نیمه کاره را می‌توان روح اصلی بسیاری مکانیزم‌های بازیگونه سازی دانست.

برای شرح بیشتر از خاطرات کودکی استفاده می‌کنیم.‌ گیمیفیکیشن فرآیند خرید آدامس زاگور را به یاد دارید؟ اگر دهه شصتی باشید احتمالا عدد ۳۶ و آدامس زاگور برایتان نوستالژی ای زیباست. آلبوم تصاویر یک آدامس، که به غیر از شماره ۳۶ همه، همه عکس‌ها را جمع کرده بودند. اگر هم هیچ خاطره‌ای با آن ندارید، مشکلی نیست، لطفا به خواندن ادامه دهید.

گیمیفیکیشن به روش آدامس زاگور

همه ما طراح گیمیفیکیشن فرآیندهای زندگی مان هستیم. به این معنی که برای حفظ روحیه و نشاط در زندگی، برای خود انگیزه‌های بیرونی در نظر می گیریم.

  • اگرفلان قدر لاغر شدم…
  • اگرامسال تونستم…
  • اگر… به خودم … جایزه می‌دم.

از نمونه های پرتکرار گیمیفیکیشن شخصی زندگی است. می‌توان زندگی گیمیفای شده را ترکیبی از فعالیت‌ها و فرآیندهای تدریجی دانست. این عوامل زندگی را جذابتر می کنند.

مکانیزم‌های زیادی هستند که با تعریف «معادل‌های فانتزی در عالم بازی» مشوق انگیزشی در زندگی افراد ایجاد می‌کنند. این روش سبب می‌شود افراد در انجام امور روزمره، انگیزش بیشتری داشته باشند. این مکانیزم های انگیزشی امروزه در طراحی تجربه کاربری با عنوان  «مکانیزم گیمیفیکیشن» مطرح می‌شوند. (که البته برخی به غلط مصطلح مکانیک گیمیفیکیشن می‌گویند.)

ادامه خواندن “گیمیفیکیشن فرآیندها با ایجاد روندی برای تکمیل”

پدر گیمیفیکیشن، والدی که نام فرزندش را نمی دانست

پدر گیمیفیکیشن، والدی که نام فرزندش را نمی دانست

گیمیفیکیشن، این نقل محافل کارآفرینی از کجا شروع شد؟ این سوال به واقع پاسخی دقیق ندارد و احتمالا به اولین اجداد بشر در غار باز می گردد. شاید نخستین کسی که اعلام کرد، جنگجوترین فرد قبیله، ریی آن است، نخستین طراح گیمیفیکیشن بوده است. اما اگر نخواهیم به بررسی تاریخی آن بپردازیم، فرد دیگری در حدود بیش از ۱۰۰ سال پیش را نخستین طراح گیمیفیکیشن می نامند. 
ادامه خواندن “پدر گیمیفیکیشن، والدی که نام فرزندش را نمی دانست”

طراح بازی و طراح گیمیفیکیشن فرآیندها شش تفاوت اصلی دارند

شش تفاوت اصلی طراحی بازی و طراحی گیمیفیکیشن فرآیندها

طراح بازی یا طراح گیمیفیکیشن فرآیندها یا هردو! فرقی نمی کند. هرکدام که باشید، احتمالا با این سوال مواجه شده اید: «تفاوت روند طراحی بازی با طراحی گیمیفای فرآیندهای سازمانی چیست؟» هدف این نوشتار، تفکیک فرآیند طراحی بازی و گیمیفیکیشن است تا طراحان از ابتدای کار با انتخاب راه، روند طراحی جذاب‏ و  اصولی ‏تری داشته باشند.

ادامه خواندن “طراح بازی و طراح گیمیفیکیشن فرآیندها شش تفاوت اصلی دارند”